Áruházaink 2023.10.23. Hétőn ZÁRVA tartanak.

Tekintsd meg kiemelt ajánlatainkat!

MEGRENDELÉS FOLYAMATA

REGISZTRÁCIÓ

Webáruház főoldalán található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Az első rész egy előzetes adatbekérő, ahol a vezetéknév és a keresztnév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges. A regisztráció érvényesítéséhez a rendszer a Vásárló által megadott e-mail-címre egy linket küld. A link megnyitását követően a Fiókáttekintő töltődik be, amelynek kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet.

A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció, azaz regisztráció nélkül is használható a Webáruház termékek megrendelésére.

A Vásárló a Weboldalon történő regisztrációja alkalmával, minden egyes rendelésének elküldésével és a regisztráció nélküli Vásárló a megrendelés elküldésével egyidejűleg (az erre vonatkozó szövegdoboz kipipálásával) kifejezetten kijelenti, hogy jelen ÁSZF hatályos változatát és az Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatkezelési tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul. Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy az ÁSZF regisztrációkor vagy Szerződéskötéskor hatályos változatának nem megfelelő ismeretéből eredő károkért a BAUHAUS nem felel.

A BAUHAUS a Vásárló által a regisztráció vagy a megrendelés során tévesen és / vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve a teljesítés ebből eredő egyéb hibájáért semmilyen felelősséget nem vállal. A BAUHAUS nem tud felelősséget vállalni az abból adódó károkért sem, ha a Vásárló jelszavát elfelejti vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a BAUHAUS-nak felróható okból hozzáférhetővé válik.

Felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) biztonságát a BAUHAUS az Adatkezelési tájékoztatóban leírtaknak megfelelően biztosítja. Ezen adatokat a Vásárló köteles titokban tartani. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszóval bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a BAUHAUS-t. A BAUHAUS az illetéktelen személyeknek a felhasználói fiókokhoz való hozzáféréséből eredő károkért csak akkor felel, ha az illetéktelen hozzáférés a BAUHAUS adatvédelmi rendszerének hibája miatt merült fel.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott adatokat a valóságnak megfelelően frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. A korábban rögzített adatok megváltoztatására regisztrált felhasználó esetén a bejelentkezés után, a felhasználói fiókban van lehetőség. Az adatok megváltoztatása a már elküldött megrendelések adatait nem módosítja. Az adatmódosítással kapcsolatos további kérése, kérdése esetén kérjük, forduljon a Webáruház ügyfélszolgálatához.

A BAUHAUS minden regisztrációt külön Vásárlóként kezel, a Vásárlói fiókok nem összevonhatóak.

Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az Webáruház ügyfélszolgálatának küldött e-mail-üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a BAUHAUS 72 órán belül gondoskodik a regisztráció törléséről.

A Vásárló felhasználói adatai a törlést követően elérhetetlenné válnak a Vásárló számára; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését, melyet a BAUHAUS a jogaszályoknak megfelelően, illetve az Adatkezelési tájékoztatóban adott felhatalmazás alapján őriz.

 

A MEGRENDELÉS

A Webáruházban megjelenített termékek vételára magyar forintban (Ft), bruttó értéken kerül feltüntetésre, mely az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazza. A termék bruttó ára a csomagolás költségét tartalmazza. Ezúton is felhívjuk a Vásárló figyelmét, hogy amennyiben a termék eladási ára és egységára között (például négyzetméter esetén a termék számolható méretei és eladási ára alapján jól látható eltérés) a BAUHAUS Szakmai Gondossága ellenére is aránytalanság áll fent, úgy ez esetben jelen ÁSZF 5.6 pontja alapján a szerződéstől a BAUHAUS jogosult elállni, azaz a visszaigazolt megrendelést sem köteles teljesíteni.

Felhívjuk továbbá a Vásárló figyelmét arra is, hogy elvétve ugyan, de lehetséges, hogy a BAUHAUS Szakmai Gondossága ellenére a Webáruházban egy termék ára hibásan kerül feltüntetésre. Ha a hasonló termékek szokásos ára, vagy értéke alapján feltételezhető, hogy a Webáruházban megjelölt ár hibás, úgy kérjük a Vásárlót, hogy vegye fel a megrendelés leadása előtt a kapcsolatot a BAUHAUS-szal, hogy meggyőződjön arról, hogy a Webáruházban megjelölt ár nem hibás-e. Felhívjuk a Vásárló figyelmét arra is, hogy ha a Webáruházban egy termék ára hibásan került feltüntetésre, úgy ez esetben jelen ÁSZF 5.6 pontja alapján a szerződéstől a BAUHAUS jogosult elállni, azaz a visszaigazolt megrendelést sem köteles teljesíteni.

A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás, nagy méretű (tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható) tárgyak esetén a rakodás költségét. A kiszállítási költséget a termék mellett megjelenített irányítószám rubrika kitöltésével tudja ellenőrizni, amely függ a vásárolni kívánt terméktől (méret, súly), a vásárolt mennyiségtől és a szállítási távolságtól (zónák). A teljes rendelés kiszállítási költsége eltérhet az egyes termékeknél szereplő szállítási költségtől, mivel a szállítási költség függ a teljes Kosár tartalmától és értékétől.

A Vásárló a kiválasztott, megvásárolni kívánt termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gomb használatával tudja a terméket virtuális Kosarába helyezni.

A megvásárolni kívánt mennyiséget a „Kosárba” gomb felett található számmező módosításával tudja beállítani.

Amikor a terméket Kosarába helyezi, megjelenik egy információs ablak, ami tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a termék elhelyezésre került a virtuális Kosarába, és ezen a felületen választhat, hogy tovább folytatja-e a vásárlást a Webáruházban („Vásárlás folytatása”) vagy befejezte a termékek kiválasztását és elkezdi a megrendelés folyamatát a „Kosárhoz” gombra kattintva.

Ha a „Vásárlás folytatása” lehetőséget választotta, akkor a Kosár tartalmát bármikor ellenőrizheti az egérmutató Kosár ikonra való húzásával, egy felugró ablak segítségével. E felugró ablakban a „Pénztár” feliratra kattintva juthat el virtuális Kosarához, és kezdheti el a megrendelés folyamatát.

Ha a fentiek szerint a „Kosárhoz” vagy a „Pénztár” lehetőséget választotta, akkor megjelenik a Kosár tartalma, ahol leellenőrizheti Kosarának tartalmát. A Kosár oldalon módosítani tudja a megrendelést, és tételt tud törölni a Kosárból.

Amennyiben a Vásárló a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Tovább a pénztárhoz” feliratra kattintva a megjelenő felületen be kell jelentkeznie a Webáruházba vagy regisztrálnia kell, illetve regisztráció nélkül is leadhatja megrendelését, vendégként vásárolva.

Ha a Vásárló bejelentkezett fiókjába vagy megadott minden szükséges adatot a megrendeléshez, akkor – amennyiben bejelölte, hogy a számlázási cím eltér a szállítási címtől – a „Tovább” feliratra kattintva a szállítási adatokat kell megadnia.

A szállítási adatok megadását követően a kívánt szállítási, illetve átvételi módot kell kiválasztani, majd a „Tovább” feliratra kell kattintani. A szállítási vagy átvételi mód kiválasztásánál kerül feltüntetésre az egyes szállítási módok teljes megrendelésre vonatkoztatott díja.

A szállítási vagy átvételi mód megadását követően a kívánt fizetési módot kell kiválasztania a rendelkezésre álló lehetőségek közül, majd a „Tovább” feliratra kell kattintani.

Ezt követően megjelenik a rendelés összesítése, ahol a megrendelésének adatait a végleges elküldés előtt utoljára még ellenőrizheti, illetve a „Szerkesztés” gombbal módosíthatja. Szerkesztés során terméket törölhet a Kosárból az „Eltávolítás” gombra kattintva, továbbá mennyiséget módosíthat.

A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés folyamata során bármikor javítani tudja visszakattintva a módosítandó menüpontra. 

Amennyiben a Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette, és a „Rendelés elküldése" gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le, amely a Vásárló részéről ajánlatnak minősül, és ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal, hogy a BAUHAUS a Vásárló ajánlatát elfogadta, és a Szerződés létrejönne.

A megrendelést a BAUHAUS csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha a Vásárló valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a BAUHAUS-tól.)

 

TERMÉK LEFOGLALÁSA A WEBÁRUHÁZBAN

A Vásárlónak arra is van lehetősége, hogy a Webáruházban az általa kiválasztott terméket lefoglalja. Ez esetben a lefoglalt terméket a foglalástól számított 4 nyitvatartási órán belül a kiválasztott Szakáruházban előkészítik és 3 nyitvatartási napon keresztül a Vásárló rendelkezésére tartják.

A termék a Webáruházon keresztül a következő módon foglalható le: a Vásárló a Kosár tartalmát véglegesítve az "Áruházi átvétel" gombra kattintva kiválaszthatja azt a Szakáruházat, ahol a választott terméket meg kívánja vásárolni. Ezt követően a „Tovább a pénztárhoz” feliratra kattintva, a foglalás rögzítéséhez szükséges adatok kitöltését követően a Fizetési Információk megadása során az "Online foglalás leadása fizetés nélkül a termék kiválasztott szakáruházunkban történő megvásárlásához" opció választásával kell véglegesíteni a foglalást. A foglalás leadása, ellentétben a megrendelés online bankkártyás kifizetésével, nem minősül webshopos vásárlásnak (lásd 4.3.4 pont lent), erre webáruházunkban is felhívjük tisztelt Vásárlóink figyelmét.

Vásárló a részére megküldött „Rendelése átvehető szakáruházunkban” e-mail beérkezését követő nyitvatartási naptól számítva 3 nyitvatartási napon keresztül a lefoglalt terméket a megrendelésben kiválasztott Szakáruházban személyesen megtekintheti és megvásárolhatja. Ez alatt az időszak alatt a BAUHAUS a terméket a Vásárló részére fenntartja, azt nem értékesíti más személy részére. A határidő elteltét követően a foglalás megszűnik, és a korábban lefoglalt termék ismét szabadon értékesíthetővé válik.

A termék lefoglalása nem minősül a Vásárló részéről a termék megvásárlására vonatkozó ajánlattételnek, a termék lefoglalásával és a foglalás visszaigazolásával nem jön létre a termék megvásárlására vonatkozó szerződés a felek között. Amennyiben a Vásárló a lefoglalt terméket annak megtekintését követően meg kívánja vásárolni, a következőképp teheti meg:

(i) A lefoglalt termék teljes vételárát a kiválasztott Szakáruházban, a Szakáruházakban lehetséges fizetési módok valamelyikén kell megfizetni. A terméket csak a teljes vételár megfizetését követően adja át a Vásárló részére a Szakáruház. A Vásárló a lefoglalt terméket a Szakáruházban személyesen veheti át, illetve az átvétellel más személyt is megbízhat, aki átvételi jogosultságának igazolására – a számla mellett - be kell, hogy mutassa (i) a rendelésszámot és (ii) a termék átvételére vonatkozó hiánytalanul kitöltött és aláírt meghatalmazást, amelyet a következő linken érhet el: https://www.bauhaus.hu/media/bauhaus_webaruhaz_meghatalmazas.pdf

(ii) Mivel a terméket a foglalás időtartama alatt szállításra összekészítve tárolja a kiválasztott Szakáruház, a Vásárló részére a termék(ek) átvételekor lehetőséget biztosít a termékek tételes ellenőrzésére. A Vásárló átvételkor az átvételi elismervényen aláírásával igazolja a termékek átvételét, és hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind tartalmát illetően megfelel a megrendelésben foglaltaknak. A BAUHAUS az átvételi elismervény aláírása után nem fogad el reklamációt mennyiségi vagy olyan minőségi hiba miatt, amely átvételkor felismerhető lett volna.

(iii) Ha a Vásárló az átvételkor sérülést tapasztal a terméken, a sérülésekről jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a Szakáruháztól. Ilyen esetekben a termék visszavételét és lehetőség szerinti cseréjét a helyszínen a BAUHAUS díjmentesen biztosítja. Az egyértelműség kedvéért a BAUHAUS rögzíti, hogy a csomagolás sérülése esetén – azaz, ha a termék sértetlen - semmilyen felelősséggel nem tartozik, és ez esetben a Vásárló nem kérheti a termék visszavételét csupán a csomagolás sérülésére hivatkozással. 

(iv) A termék (foglalást követő) helyszíni megvásárlására egyebekben a Szakáruházi ÁSZF rendelkezései alkalmazandók. Erre tekintettel felhívjuk tisztelt Vásárlóink figyelmét, hogy a lefoglalás után a Szakáruházban megvásárolt termékek esetén a Vásárlót NEM illeti meg a jelen ÁSZF 9. pontjában szabályozott elállási jog.

Áruházi átvétel esetén csak a termék árának Webáruházon keresztüli "Online bankkártyás" kifizetése minősül jelen ÁSZF hatálya alá eső webáruházi vásárlásnak, melynek szabályait a lenti 8. ponton belüli "Személyes átvétel" fejezet tartalmazza.

 

AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

A Vásárló által elküldött megrendelés megérkezését a BAUHAUS automatikus „Beérkezési értesítő” e-mail útján megerősíti a Vásárló részére. A „Beérkezési értesítő” e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, a szállítási és esetleges rakodási költséget és a fizetendő végösszeget.

A „Beérkezési értesítő” egy automatikus email, azaz egy elektronikus tértivevény. Ez az elektronikus tértivevény nem jelenti a Vásárló megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy megrendelése beérkezett a BAUHAUS-hoz. Megrendelésének BAUHAUS-hoz történő beérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.

Ha a Vásárló a „Beérkezési értesítő” e-mailben szereplő adatok tekintetében hibát észlel, azt a „Beérkezési értesítő” e-mail beérkezését követő 24 órán belül  jeleznie kell a Webáruház ügyfélszolgálatánál, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. E határidő elteltét követően a megrendelést visszaigazoló e-mailt a BAUHAUS akként tekinti, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul helytállóak és a Vásárló által nem kifogásoltak.

A BAUHAUS a Vásárló ajánlatát (megrendelését) külön elfogadó, „Megrendelés visszaigazolása” e-mail útján fogadja el. A Szerződés akkor jön létre, amikor az ajánlat BAUHAUS általi elfogadásáról szóló „Megrendelés visszaigazolás” e-mail Vásárló e-mail fiókjába megérkezik. A BAUHAUS a "Megrendelés visszaigazolása" e-maillel összefüggő külön e-mailben tartós adathordozón mellékeli a megrendelésről kiállított elektronikus számlát, továbbá a Szerződés részévé váló, a jelen ÁSZF-nek a Szerződés létrejöttekor hatályban lévő másolatát. Az ÁSZF tartós adathordozón történő csatolásával a BAUHAUS megfelelően tájékoztatja Vásárlóit többek között az elállási jog gyakorlásának feltételeiről (lásd ÁSZF 9. pont), a fogyasztói kifogások megtételének helyéről (lásd ÁSZF 14. pont) és a Vásárlót megillető szavatossági jogokról (lásd ÁSZF 11. pont). Amennyiben a „Megrendelés visszaigazolása” a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttsége vagy Szerződéses kötelezettsége alól.

Amennyiben a BAUHAUS Szakmai Gondossága ellenére a megküldött „Megrendelés visszaigazolás” e-mailben szereplő egy vagy több termék szállítása nem lehetséges, a BAUHAUS jogosult ezen termékek szállításától elállni. Elállás esetén a BAUHAUS köteles az adott termék(ek)re vonatkozó kifizetett vételárat visszatéríteni, ezen felül semmilyen kártérítési kötelezettsége nincsen.

Amennyiben a Webáruházban egy termék ára esetlegesen hibásan lett volna feltüntetve és az ilyen árra szóló megrendelést a BAUHAUS Szakmai Gondossága ellenére mégis elfogadja, a BAUHAUS a hibás ár felismerését követően jogosult a szerződés teljesítésétől elállni, melyről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatja.

A BAUHAUS jogosult a Szerződéstől elállni, ha a teljesítése az ellenőrzési körén kívüli, elháríthatatlan ok miatt (vis maior) ellehetetlenül, így különösen, ha a szállítási címre történő teljesítés a BAUHAUS vagy a Futárszolgálat érdekkörén kívül álló okok (vis maior) miatt nem lehetséges. Ilyen vis maior oknak minősül különösen a magasságkorlátozás, súlykorlátozás, jeges út, és egyéb megközelítési, vagy lerakodási probléma, továbbá a földrengés, árvíz, villámcsapás, tűzvész, szélvihar, egyéb súlyos természeti csapás, időjárási szélsőségek, katasztrófa, háború, lázadás, forradalom, zavargás, polgárháború, felkelés, országos vagy nagyméretű sztrájk (természetbeni lehetetlenülési okok), valamint - utólagos jogszabályváltozás, export- vagy importtilalom, gazdasági embargó, karantén-intézkedés (jogi lehetetlenülési okok).

A megrendelés elektronikus úton megkötött Szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.

A termékek webáruházi lefoglalásával nem jön létre sem ajánlati kötöttség, sem a termékek megvásárlására vonatkozó szerződés a felek között. A lefoglalt termék(ek) megvásárlása a Szakáruházban, a szakáruházi ÁSZF rendelkezései szerint lehetséges.