FOGYASZTÓI JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
1. Panaszügyintézés
1.1. A Fogyasztónak minősülő Vásárló a termékkel vagy a BAUHAUS tevékenységével kapcsolatos kifogásait a BAUHAUS részére szóban vagy írásban terjesztheti elő.
1.2. A panasz bejelentésének lehetséges módjai a következők.
Szóbeli panasz esetén:
- személyesen bármelyik üzletben, az adott üzlet nyitvatartási idejében.
- telefonon keresztül az üzletek nyitvatartási idejében.
Írásbeli panasz esetén (a BAUHAUS írásbeli panaszként kezeli az alábbi elérhetőségre küldött leveleket is):
- postai úton (levelezési cím: 2120 Dunakeszi, Pallag utca 9.)
- elektronikus levélben (elektronikus levelezési cím: info@bauhaus.hu)
- üzletünkben, a Vásárlók könyvébe tett írásbeli panasszal nyitvatartási időben.
1.3. A BAUHAUS az üzleteiben a Fogyasztók által a Vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket,illetve a más egyéb formában leadott írásbeli kifogásokat egyaránt panaszként kezeli.
1.4. A szóbeli panaszokat a BAUHAUS lehetőség szerint helyben, azonnal megvizsgálja, illetve szükség szerint orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges vagy a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.
1.5. A BAUHAUS a jegyzőkönyv egy példányát a személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben köteles a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
1.6. A BAUHAUS a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv kitöltött másolati példányát.
1.7. Minden egyéb esetben a BAUHAUS az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
1.8. A BAUHAUS a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. Az intézkedés jelen Szerződés értelmében a postára adást jelenti.
1.9. A panasz elutasítása esetén a BAUHAUS az elutasítás részletes indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
1.10. A BAUHAUS a jegyzőkönyvet (akár szóbeli, akár írásbeli panasz esetén) a panaszra tett érdemi válaszával együtt 5 évig megőrzi.
2. Online vitarendezés
2.1. Fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (Fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási Szerződést kötők között Fogyasztói jogvita esetén mind a Fogyasztók, mind a kereskedők számára.
2.2. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási Szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a Vásárló között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási Szerződéssel kapcsolatban Fogyasztói jogvita merül fel. Határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.
2.3. Ahhoz, hogy a Vásárló az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.
2.4. A Vásárló az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr
2.5. Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.
2.6. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.